Sidor

söndag 21 april 2019

Fiskgjuse!!!

Eller... vad sa gubben egentligen???
Jag och gossen drog ut till Hjälstaviken i fredags. Köpte fika på Ica och tog med kikaren. Vi var lite modiga och tänkte att vi går ut på den där smala spången med räcke på bara ena sidan. Men varför?!?! Fick ju direkt möte med ett ANTAL panchisar som var exakt LIVRÄDDA att ramla i när vi möttes. Jag hade ju barnet och bautafikakorgen Bertil med mig. Och eftersom jag är mer rädd om mitt barn än ett gäng morgonsura gamlingar så tog vi innerspår med staketet nära till hands. 
Jaja.... så kom vi då fram till det jag var tvärsäker på var ett fågeltorn. Men det var det icke. Bara en upphöjd del av spången med tak. Suck!!! Vad skulle vi ut på den där hemska spången att göra?!?!
Vi vände. Bestämde oss för att gå till den vanliga kojan istället. Med den mycket bredare spången som har staket på båda sidor... så efter att återigen ha brottats med panchisar och hundar och tom en cyklist (helt sant, jag SVÄR!!!) så var vi så lättade när vi kom tillbaka till den vanliga trygga spången. Fikade ordentligt och tittade på fåglar med elliots kikare. Så mysigt!! Tills det från okänt håll skreks ut helt random. FISKGJUSE!! Där!! Se!!
Jag och Ellis ba: ???
Hur motreagerar man på det? Som tur var så fanns där också en mer erfaren fågelskådare som bättre visste hur man uppför sig där ute på spången. Han gick över till farbrorn och samtalade intresserat. Vi fortsatte mumsa på fikat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar