Sidor

lördag 21 juli 2018

Här vare husmorsfasoner!!

Klev upp i arla stund som vanligt. Meeeen idag hade jag en plan, så det var inte så tokigt... drog till Enköping. Handlade en massa socker. Både syltsocker OCH gelésocker. Här ska husmorsas!!! Kokade en massa burkar marmelad i torsdags, men då tog sockret slut så nu var det dags för de sista urkärnade bären att kokas. Sååå duktigt!!! (Passar på att ge mig själv en redig klapp på axeln så fort jag får chansen, för inte farao har jag en fanclub efter mig stup i minut som beskådar min förträfflighet och ger mig en redig omgång axelklapp och ryggdunk...)
Efter Ica drog vi till grannbutiken: blomsterlandet. Projekt byta och fixa i fönstren har påbörjats.
Efter den turen med lagomt trotsig fyraåring kändes det nära till hands att bara lägga sig o svimma av i soffan i solen på altanen (eller nä, det hade verkligen inte gått med ovan nämnda fyraåring i hasorna) meeeen jag fixade och donade, kastade gamla orkidéer, bytte krukor och planterade om. Kokade marmeladen. Sen kom Sara o Vera på lek och skvaller. Mycket trevligt!
Ja... det var väl den här dagen... imorgon väntar mastodonttvätthögen på en omgång. Sovrumsfönstret ska rensas på gamla blommor och saftmajan ska letas fram i tvättstugan. Kan bli bekymmersamt...
Förhoppningsvis blir det ett gäng burkar med körsbärsgelé.
FAB!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar