Sidor

måndag 10 februari 2020

En doft av lök....

.... i hela huset...
Barnet har dragit på sig hosta igen. Ajajaj!!! Man blir ju utmattad. Så tacksam jag är över vab! Och att vi faktiskt är två arbetande personer i familjen. Tacksamtacksam!! Sen att jag är helt sliten efter att ha varit hostvakt hela helgen, vad gör det? Jag kan sitta här i pj med huvudvärk hela dagen utan att det rör någon i ryggen.
Det här med lök i vatten vid sängen vid hosta... jag är fundersam... funkar det? Ibland tycker jag det fungerar så bra. Tog till knepet inatt, tycke det hjälpte föga... man ska alltså hälla varmt vatten över en lök i skål och ställa vid huvudändan av barnets säng. Eller sin egen för den delen... ska lindra hostan. Idag tycker jag nog det mest luktade ner hela huset med löklukt. Så nu står luftrenarna på, förhoppningsvis hjälper det lite.. ska be Fredrik köpa ny lök, kanske blir bättre inatt. Rödlök?
Även bild på förra veckans Tradera-köp! Tre vaser för typ 65 spänn! Hur billigt?!?! Trodde dom skulle vara små, men man skulle väl kunna säga mer medium. Tänkte man kan sätta lavendel i i sommar, men det blir nog rejäla buketter som måste plockas för att fylla ut. Iofs gör väl inte det nåt. Bara härligt, men det krävs ju en del jobb för att samla ihop en fyllig bukett. Förresten planerar jag ju även en redig vägg med luktärtor. Och det borde väl fylla ut lite mer... längtar till sommaren!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar