Sidor

torsdag 23 juli 2020

En vidrig prommis!!!

Glömde ju bort!!!
Jag höll väl på att mista livet igår.
Jag och Maria tog doggarna på en redig kvällspromenad. Tror vi var typ borta i Kungsberget och vände... sjukt långt kändes det iaf (fast med facit i hand var det inte så hiskeligt långt, mest traumatiskt kanske...)
Ok....: vi gick förbi ett GÄNG tjurar som såg sjukt ilska ut. Vi snackade mycket om hur många tjurar man brukar ha i samma hage, kommer vi bli attackerade nu?!?! Sen såg vi att en kalv diade på en tjur... VAD I HELSEFYR?!?! Sen såg vi att tjuren faktiskt hade spenar... snackade om det, vad har vi missat liksom??? Och dra på TRISSOR!!!! Låg det inte en vidrig orm på vägen rätt vad det var. Alltså jag höll på att gå i nekros!!!!! VIDRIGT!!! Jag mår illa nu, bara jag tänker på det... fyfarao... hur som haver kom vi vidare på vägen och jag var tvungen att ringa Fredrik. Han förklarade att kossor får horn om inte bonden bränner bort dem vid födelsen. Ok... men vad hade hänt här då? Nån som glömt den detaljen eller? Fast dom såg ju rätt skräckinjagande ut med horn så det var väl himla annorlunda...
Vidare på vägen kom vi förbi en mystisk trädgård med anlagd skogsdunge full med konstiga installationer ( kanske kan zooma in för att se...?) det var fåglar och troll, kaniner och fiskar. Kul! Men också lite creepy...
En promenad med extremt mycket/många adrenalinpådrag. Hahaha!!! Alltså jag och natur... vi synkar väl sådär bra va....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar