Sidor

söndag 15 november 2020

Vilket sjukt tips!!!

Alltså herregud!!!
Bevakning på tradera pågår!! Gissa vad ALLA ska få i julklapp?!?!
Ljus i kakform. Alltså vilket geni jag hittade på fejjan imorse!!!
Jag har ju köpt en del små kakformar i plåt, bara för att som är såååå gulliga, men jag har inte direkt haft nån plan med det. Kanske en liiiten ljusslinga, kanske nåt annat....typ.
Så tidigare i morse då: skrollade runt, hade sjukt svårt att sova. Barnet hos farmor och farfar. Borde ha sovmorgon. Men man är ju hjärntvättad att vakna mitt i natta efter 6 år som förälder....
Iaf: en tjej hade gjort om värmeljus på ett väldigt tjusigt sätt!! Smält ner dom i små kakformar!!!
Wow!
Så innan 7 kan ni tänka er vad jag gjorde. Rassla fram gjutjärnspannan, plockade ur själva ljusen ur sina koppar i metall, satte fart på spisen och stekte ner.
Det jag inte tänkt på var att det visst smälte över en MASSA ljus i pannan. Skallebank!!!
Jaja. Nu står dom på bron och svalnar... hur farao ska jag få ren pannkakslaggen?!?! Shit vad klantigt!!! Kanske bryta loss efter stelning och sen steka ur och steka ur så skiten går igenom pannan? Ajajaj!
Så ett annat bra tips:
Vid utförande av ljusstekning i kakform: använd den där reservpannan i teflon som ligger längst bak i kastrullskåpet direkt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar