Sidor

torsdag 11 februari 2021

Raggmunk och stickning...

... lite man kan pyssla med hemma i vab-tid...
Snart är 12 rutor till mitt senaste filtprojekt färdiga, bara 24 kvar... tar lite tid alltså... hahaha!!
2 dagar hemma men idag blir det jobb igen.
Igår ville jag att gossen skulle vara med och laga mat... han frågade mig lite om döden osv för några veckor sen och han var väl lite orolig hur han skulle få mat om jag kilade vidare... gullig!! Vi bestämde att han kan ju vara med och lära sig. Korv med bröd kan han ju redan, så det är ju inga problem... hahaha!! Ändå något!!
Iaf så ville han ha raggmunk. Han ÄLSKAR raggmunk. Så vi gjorde ett lass, men det slutade med pannkaka för hans del. Det var då så sjukt äckligt, det är bara gott i skolan...
WHAT?!?!
Jaja... livet går vidare... undrar hur raggmunkarna i skolan är då? När jag tänker efter så har vi (läs jag) väl gjort raggmunkar hemma en del, men jag tror att han käkade då... jaja! Inte lätt att vara 6-åring i dessa dagar.
Jag tyckte det var riktigt goda raggmunkar iaf och käkade så jag fick riktig paltkoma. Tog oss t.o.m en liten stödvila efter lunchen. Riktigt skönt!
Men som sagt, idag blir det varken raggmunkar eller stödvila, idag blir det jobb. Upp och hoppa!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar