Sidor

torsdag 13 maj 2021

Hårt jobb!

Vi har jobbat på idag, jag och gossen. Sandlådan skulle bli en lavendelplantering. Så vi drog till blomsterlandet och handlade lavendel för hela veckopengen. En fin rosenskärm fick också följa med. Kul!! Jag tycker dom är så fina och har aldrig haft en. Passar skitbra i hallen.
Men iaf!! Vi handlade jord ute på Tuna så vi köpte ytterligare 4 (väldigt små) plantor lavendel där med och ÄNDÅ!!!! Blev det glest i rabatten. HERREGUUUD!!! Hur mycket rymmer det i en sandlåda?!?! Jaja! Dom kanske växer till sig... köpte även frön så jag kan så och så får jag försöka mig på att göra såna där sticklingar. Kanske blir propptjockt med lavendel nästa år... hoppas!!
Och det här med symmetrisk plantering... INGET för oss... hahaha!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar