Sidor

fredag 20 maj 2022

Vilken explosion!!

Jag blir så sjukt överraskad varje år. Hur mycket blommor i träden?!?!
Förra året blev det verkligen superliga äpplen, hur är det med pollinatörerna i år? Ja vi får väl se i höst. Men nu bara måste jag njuta av blommorna och gott doftar det också. Mmmmm!!!
Och vilken tur att jag inte tog död på träden efter min framfart med sekatören i våras. Jag kanske inte är så tokig på det här med att beskära träd ändå…? Bra där!!
För övrigt var det ytterligare en självmordskandidat på min resväg till/från jobbet igår. Det var inte klokt!! Såg allt på håll då vägen är rätt så rak just där. En kvinna i 50-årsåldern hade hoppat av bussen och skulle gå över vägen, (70-väg, rätt så trafikerad) beslöt sig visst för att knata ut rätt framför en motorcykel!!! Vilken GALNING!!! Motorcykeln fick kasta sig åt sidan och kvinnan, som dessutom hade rollator, sprang med ett skutt över vägen. Alltså så rädd jag blev!!! Hon måste ju ha trott det var en vanlig cykel? Annars var hon väl bara så konstig?!?! Hjälp!! Får se upp när man kör förbi det där stället nästa gång så hon inte kommer framhoppandes från buskarna…. Hjälp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar