Sidor

lördag 15 oktober 2022

Bruschetta…. Pytt?

Igår var vi på Basilico o käkade. Men mums!!
Hela gänget, 6 vuxna 8 kids,  väldigt gott och trevligt! Elliot fick väl vatten på sin kvarn att jag är "den strängaste mamman" men är man på restaurang är det nog många som håller med mig att man sitter ordentligt vid bordet och inte under. Även rätt viktigt att inte springa på bilväg, blockera hela trottoaren samt uppföra sig som folk. Hahaha! Kanske dags att implementera lite "stadsvett " i kunskapsbanken. Eller så håller vi oss hemma. Funkar väl fint det med, men mycket roligare och trevligare att umgås.
Jag käkade scampi och bruschetta… jag blev lite förvånad över formen på brödet, men det var ju smidigt att käka med gaffel. Lagom stora brödbitar för en tugga.
Nej, nu är det hög tid att kliva upp! Jag har hockeyansvaret i helgen. Snart kommer jag nog ha bra koll på det. Kanske… och annars så är det ju bara så trevligt folk i laget så jag känner men g faktiskt inte orolig. Fredrik känner inte direkt ett lugn när jag styr skutan. 11.15 prick mååååste vi vara på plats sa han. Sen skickade han tidlappen och träningen börjar ju 12… alltså va?!?! "Men man måste ju hinna byta om". Alltså tar det 45 minuter att byta om så är det nog bäst att börja byta om på ett annat sätt… 7 minuter, det tycker jag nog kan vara max-tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar