Sidor

söndag 4 mars 2012

Lördagsmiddag.

Igår kom Lisa och Nisse över. Jag (eller vi kanske... ;) ) fick JORDENS bukett med tulpaner. SÅ SNYGGT!! :)

Det bjöds på en slags paj till förrätt.
Med kräftstjärtar och prästost. Faktiskt god, jag hittade bara på lite.
Sen: oxfilé med potatisbakelse och rödvinssky. Bea såklart och en sallad. Bara salladsblad, för jag orkade inte skära nåt... Bra värdinna... Not! (inte var vi ute i tid med matlagningen heller, började 16.15 och Lisa och Nisse kom 18. Skyller såklart på Fredrik som sov bort hela dagen! Jag pysslade ju med annat jag ;) )
Tycker ni att såsen ser klumpig ut så kan jag säga att det var den. Har ju ingen sil... Hur kan jag inte ha en sil?!?! Suck! Lär väl köpa en å det snaraste...
Efterrätt: Maräng switch! Skojja,sviss såklart ;)

Det blev så mycket mat kvar så det blir en repris idag. Härlig söndags middag.

Hoppas solen kommer snart, eller är den bara kring Vasaloppet idag?

Nä! Dags att hoppa i kläderna, snart ska vi dra till Vanja och Robbans GÅRD!!! Wihoooo! Nu är det inte långt kvar tills dom bor här!!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar