Sidor

fredag 27 mars 2015

Hallåhallå...

... Hej dagboken!
Alltså vad tråkigt att jag uppdaterar så sällan här på bloggen. Inte skriver jag ner vad vi gör i almanackan heller... Hur ska jag komma ihåg allt kul vi gör?!?! Teflonhjärnan minns ju knappt vad vi gjorde för ett par dagar sen... Jaja, vad har vi gjort då sen sistens...? Vi har iaf haft några dagar med strålande väder, så lillis har fåt känna lite närmare på naturen. Det var kul! Och gungat. Det var lite kul och lite läbbigt på samma gång. Sen har vi varit och lekt hemma hos Simon och hemma hos Kim. Några tråkiga hemmadagar har vi också haft. Jag är ju så trött ibland så jag verkligen inte ens orkar hoppa ur pyjamasen. Kul mamma... Men det kan inte hjälpas. Jag har ju även jobbat ett fyratimmars-pass på jobbet. TÄNK VA!!! Åkte in, exakt samma låtar på radion som när jag jobbade sist. Kändes EXAKT som att det var igår jag jobbade förra gången... Ha, förutom på jobbkläderna då. Tjena kroppsstrumpa... Jaja! Det var iaf ingen som frågade när det var dags att föda, så det får man väl va glad över. Eller kan jag vara glad över att bara vara FET liksom?? Kanske vore bättre om jag såg direkt gravid ut och inte blobbig... Men skitesamma. Jag får tatuera in i pannan "jag har faktiskt fött barn" (en inte så jättegiltig ursäkt längre) så jag inte får panik så fort jag ska visa mig offentligt utan lillis. Det känns ju liiiite mer förlåtligt om man ser trött, sliten och tjock ut med en bebis på armen...
Fast egentligen är det väl ändå ingen som bryr sig hur just jag ser ut, mer än jag själv så varför ens orka bry sig vad andra skulle råka tycka och tänka. Men ja, ibland är det svårt att styra hjärnans tankar...
Igår var vi och storhandlade, vi är ju vanligtvis jäkligt dåliga på det. Blir mest handling för dagen, nere på samhället. Dyraste Ica i kommunen typ... Så igår innan vi drog till maxi skrev jag så ordentligt en lista och tog med ett gäng kuponger. Inte ens 1300 spänn vart det. Då fick vi en massa mat: kött, fisk, korv, köttfärs, kyckling, bacon, pasta, potatis, grönsaker, ost, pålägg, bröd, smör, baktillbehör, säck med toarullar, 2 paket libero blöjor, välling, gröt en massa burkmat och mellis. Helt OTROLIGT!!!! Vilken skillnad mot sist vi "storhandlade" kom hem med mat för två dagar... För ungefär samma pris. SJUKT! Vi måste bli bättre på det här med veckoplanering. Vore bra att träna inför dagisstart. För efter dagis tror jag inte det kommer funka att inte veta vad som snabbt ska lagas till lillfisens middag. Just nu får han mest burkmat, väldigt oekonomiskt, men då kan vi vara säkra på att han får i sig alla nyttigheter. Men snart ska han börja med vår mat och då vill det till att vi gör så näringsriktig mat som det bara går. Fy vad man kan oroa ihjäl sig för allt. Men än så länge har det ju funkat iaf och han växer som han ska och är välmående. Det känns tryggt!! :) och hans sömnrutiner blir bara bättre. Det är väl mina rutiner som bara måste bli bättre snart... Men jag är så van att inte få sova så jag kan verkligen inte slappna av och sova mer än ett par timmar i taget. Zzzz nu dags att ta reda på Lill-tjorvisen som sover sååå oroligt och grinar. Det blir nog en slurk välling. För gröt kl 05 på morgonen... Nej tack!! Zzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar