Sidor

onsdag 4 mars 2015

Patte, på liv och död...

Vårt lilla trollbarn ska sluta amma helt, det har jag bestämt. Han har hållit igång på nätterna i över 8 månader och jag är T. R. Ö. T. T! Vi började för en månad sen med att ta bort amningen på dagen. Gick jättebra. På dagen. På natten, inte så bra. Tuttning var och varannan timme. ... Men för tio dagar sen började vi med välling vid nattning. Funkade bra, han gillar verkligen välling. Men på natten gick det fortfarande INTE bra. Såååå tröttsamt!!! Så natten till igår började jag alltså att helt enkelt inte låta honom käka på dom där gamla trötta pattarna. Två nätter har gått, jag har ju överlevt, uppenbarligen, men vilket liv... Och hur vaken kan en bebis vara mitt i natten??? Jag är så trött, men kanske att det gick lite bättre inatt. Eller om det bara är en intalan för att jag inte ska bli helt tokig. Han får alltså nöja sig med nappen och välling. Kicki från BVC var här igår på åttamånaderskoll och hembesök. Så vi pratade med henne hur vi skulle göra. Och gissa om jag har typ mjölkstockning?!?! Jag tror jag dör! Har sjukt ont, som en svullen lårkaka. Som om att jag någonsin haft det, men jag kan tänka mig att det är såhär det känns. Som extra på moset så sparkas det och dras i den stackars tutten så det svartnar för ögonen... Behöver jag säga: tröttsamt?!?!
Som att inte DET vore nog...: har kollat på den där serien på svtplay. Jordskott. Vad säger man... LIVRÄDD!!! Va vidrigt! Jag blir ju så mörkrädd så klockorna stannar. Satan i gatan! Inte kul när man lär sitta uppe i mörkret hela nätterna. Och tittar ut över åkern rätt in i skogen. Äh FYYYY!!! Tacka vettja dagtid!!
Nu har mina Tradera-fynd börjat ploppa in. Vad tycks om svampen? Direkt upp i Elliots hylla, där står den och väntar på lite svampkompisar... ;)
Sen längtar jag tills jag kan gå ut o spreja lite ramar i fina färger till lillgrodans rum. Kom igen nu då, bli lite varmt och skönt ute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar