Sidor

lördag 6 maj 2017

Vecka 18, snart check!!

Vart lite skillnad ute på altanen när skänken kom dit. Vi fixade o donade hela 1:a maj. Det var ju underbart väder också. Kanon!! OBS! Det är alltså bilden med bara döda växter som är FÖREbilden. Bilden med en skänk i perfekt grå färg är EFTERbilden... Hahaha!!! Nu återstår bara att köpa örter och fler blommor och sådär, så det blir lite mer frodighet i alla tomma krukor, och Fredrik lär väl ha ut tv:n förstår jag.... sen så, blir det en grönskande oas ute på altanen som vi antagligen typ aldrig kommer sitta ute o njuta på... jodå, det bara måste vi! Minst en måltid om dagen iaf. Blir ju sjukt skönt med 7 veckors ledighet i sommar. Tänk om man skulle få till det här med rutiner och planering och så... Hahaha!!! Lär väl inte va nån risk, så lugna mä!!
Men sen då? Resten av veckan rullade på i blixtfart!! Tenta i torsdags, ledig igår. Barnet och jag åkte till Olle o lekte. Åh herre Gud... vi kom dit runt 9. Åkte efter 11. Och de två, snart treåriga gossarna, härjade så in i vassen... och lite bråk osv... och även fast det var lite bråkiga så stod båda och vart så ledsna när vi åkte. Sååå gulligt!!! Dom bara längtar till måndag då dom får ses igen på föris.
Vi handlade lite blommor på blomsterlandet, och jord förstås. På kvällen åkte vi till Ica och handlade leverpastej till barnet. Så konstigt ätbeteendet gossen har... leverpastej... sjukt äckligt...!! Sen går det inte att käka normal, vanlig mat liksom. Konstigt man blir Hjärntrött bara av att tänka på middagsmaten... zzzZzZz
Men iaf; på Ica... Elliot började springa runt hyllorna och vart helt V. I. L. D. Jag var tvungen att lyfta upp honom och hålla honom i famnen ett tag tills han skärpte till sig. Då VRÅLSKREK!!!! Han rätt ut: jag mååååste springa till toan, annars BAJSAR JAG I BYXAN!!! AAAAHHHHH!!! BAJSKORV!!!!!
Alltså vad i hela friden händer med mitt barn?!?!
Har han kiss-och bajsålder på ANABOLA?!?!
Jaja, hoppas det går över fort. Han som brukar va så duktig på affären o gå med den lilla kundvagnen och plocka lingongrova och mjölk...
Nä, nu ska jag lägga mig. Har ju jobbhelg. På måndag börjar Lia:n. Hjjjääääälp!! Är faktiskt lite nervös!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar