Sidor

söndag 7 januari 2018

Då var tanten igång igen...

Har en längre tid riktigt längtat efter att virka mormorsrutor. Idag slog jag till. Med risk för livet klättrade jag på en massa bråte i tvättstugan för att komma åt lådan med garner. Längst bort, längst upp. Vart annars liksom...?!?!
Meeen så ringrostig!!
Tur youtube finns!!
Dessutom hade jag ju totalt glömt hur man virkar ihop rutorna, så det fick jag också försöka komma på ett gäng gånger. Men jag lyckades hyfsat. Tiden bara rusade iväg, bättre sysselsättning än telefonen får jag säga. Så rogivande. Men nu har jag ådragit mig en värkande tumme samt är JÄTTEtrött. Inte så bra. Lika bra att duna!
Måste försöka komma på ett sätt att få virkningen lite mer platt. Och jämn. Jaja! Googlar väl. Och den kommer ju inte bli färdig den här veckan direkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar