Sidor

söndag 20 maj 2018

Humlebad

Gjorde ett humlebad. Hittade en påse med gröna glasdekorationer i bo'n. Ett kopparfat låg på bänken utanför. Aha!!! Jag gör ett humlebad som jag sett är så poppis att göra...!! Ställde det på kanten till löklådan. Får vi se då, om det kommer några humlor o fjärilar där uti. Så läste jag precis att humlor och bin och fjärilar dras till BLÅTT... men vad farao..!!! Jag får stoppa i lite lavendel sen då. Om min kära betonglåda med massa torr lavendel tänker börja blomma snart. (Fast faktiskt har det kommit en hel del grönt nu, så det kanske inte står på) Eller om jag kanske helt sonika åker o köper några nya krukor med den väldoftande härligheten. Fast jag ogillar ju tydligen att lämna det här samhället... Hahaha!!! Har väl ALDRIG varit så lite in till stan som nu, sen jag började jobba på hemmaplan. EREMIT!!!! Var in till Gränby i fredags, men det var motigt alltså. Hahaha!! Och som jag ser ut i håret... glömde köpa färg, så jag bara måååååste åka in snart igen för köp av hårfärg också... suck!!! Men jag tror det får bli till Enköping nästa gång. För jag behöver till Tygriket o köpa dragkedja. Har ju köpt såååå fint tyg med pelargoner på. Så nu tänkte jag sy kuddar ut till altanen. Det värsta är ju att jag inte vet hur man syr i dragkedjor, men jag tror det blir finare. Jag måste testa. Och tjejen som har affären har alltid bra tips på lager så hon kanske kan hjälpa mig med nåt trix. Så tar jag hårfärg på Ica och lavendel på blomsterlandet. Bra plan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar