Sidor

söndag 6 maj 2018

Rätt produktiv helg ändå...!

Började helgen med en urtrevlig aw med gamla jobbet (st.per) på katalin i fredags. God mat och mycket skratt! Underbart!!
Fick en sån fin present av min, numera, gamla tandis som jag saknar jättemycket. En bricka och disktrasa med apor på. Känner att jag börjar få lite jungle fever!!!
Lördagen var också toppen!!!
Pappa kom, jag fick undan en massa tvätt, planterade om lite blommor och tomatplantor så det kan bli lite ordning på altanen snart förhoppningsvis och så gick vi på våryra här i samhället. Såg att dom hade kvar ett bord på möbelaffären OCH hittade ÄNTLIGEN en tapet på färgaffären som tom Fredrik kom överens om så vi beställde den. Såååå härligt!! Äntligen kanske det blir lite fixat i vardagsrummet snart!!! Wihoooo!!!
En bra dag helt enkelt!!!
Dagen började i samma anda! Klev upp i ottan. Kastade in ytterligare tvätt, for till Enköping för att handla till kvällen. Kom hem, kastade ut altanbordet och ställde dit matbordet från vardagsrummet istället. Får med mig Fredrik till möbelaffären för att köpa bordet.... RIDÅÅÅÅ!!!
Får återkomma imorgon då, för det stod prylar i vägen på lagret så det behövs mer personal för att få ut det från lagret... när man är laddad för lite fix så känns faktiskt inte det såååå jäkla upplyftande... jag kan väl gå ut o röja på det där lagret om det är så... men jaja...
En annan har ju sålt lite möbler i mina dagar så det känns lite främmande att ett bord på 30 kilo i ett platt paket ska vara ett problem att få fram, men det är ju jag det. I stundens hetta och i besvikelsens sinnesstämning ringde jag Evelina och vi kunde skratta åt det tillsammans. Så nu känns det bättre. Jag ligger ute i solen då istället för att montera bord. Det går faktiskt också bra!! Tvätt hänger på torkvindan och fladdrar... Fredrik och Lillis är och fiskar. Det är rätt gött!!! Det blir kul att montera bordet imorgon istället... och ikväll kommer ju saknade vänner på middag, så det blir ju perfekt! Vi skulle ju ändå äta ute på altanen så vad spelar det för roll att vi inte har något matbord inne?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar