Sidor

söndag 27 januari 2019

Beroende...

Tror jag fått stickberoende. Skojar inte om jag stickat 20 par sockor i vinter. Galet. Avslutar ett par och tänker -" men guuuud vad skönt! Inga fler sockor nu tack!!"
Ändå kan jag inte låta bli att genast börja på ett nytt par. Sjukt!!
Sist jag var på stan, förra veckan på utbildning, gick jag in på Yll o Tyll. Skulle jag INTE ha gjort.... ett gäng nystan fick följa med hem. Och flera hundringar som flög ur plånkan... suck! Men titta bara på smällkaramellen!!! Kan man låta ett sånt tjusigt nystan ligga kvar i butiken?!?! Jag är väldigt ledsen att jag inte kan göra mer avancerade sockor, med mönster och snyggare häl. Menmen... man ska ju börja nånstans... fast jag har faktiskt ett annat projekt på g, så efter detta par sockor ska jag försöka mig på att sticka grytlappar med 2 olika färger i mönster. Har sett en film på tuben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar