Sidor

tisdag 10 september 2019

Kronofogden...

....IGEN!!!!
Fredrik var blek om nosen och undrade om jag hade nåt att berätta. Tex några obetalda räkningar som jag struntat i... jag ba: näääe, vadårå?
Inte mindre än TVÅ brev från kronofogden låg i lådan.
Jag fick väl ett i våras och det brukar ju bara komma ett om året tror jag (och det är alltså mitt skadeståndskrav från rånaren det gäller).
Men det var bara rånarjäveln som inte behöver betala skadeståndet. IGEN!!!! Fan vad dom kommer undan. Kriminelljävlar!!! I det ena brevet stod en uträkning av alla skulder, typ 7 skadeståndskrav inkl mitt, och lite annan info och lite andra skulder. I brev 2 förstod jag det som att han inte kan betala och nu prövning sker om senast 2 år. Så att vi ska få nåt skadestånd öht kan vi nog se oss i stjärnorna efter.... men iaf så uppmärksammade jag att han står som ensamstående, får både barnbidrag, underhållsstöd OCH bostadsbidrag.... fattar man väl att det där inte stämmer!!! Är det öht NÅGON som kollat att han bor ensam med ett barn??? Såna där bedrägerier har man ju sett förr... men dom kommer väl undan såklart!!! Det är väl bara att säga GRATTIS till honom... tänk vad mycket kosing han lurar till sig samt ALDRIG kommer behöva betala tillbaka. IDIOT!!!!
Jag är också irriterad för att posten troligtvis gått runt till alla 45:or i detta samhälle som jag bor i. Eftersom vi stup i minut får till andra 45:or här i området med omnejd. Sjukt tröttsamt!!! Tror väl folk att det är JAG som har skulder hos kronofogden...
Vi får väl se om det dimper ner anonyma bidrag i postlådan och sympatiska blickar kastas när jag sitter nere på folkis och jobbar. Hahaha!!! Jag har ju lite kass lön, så bidrag tas iofs tacksamt emot. Swish helst!
Hahaha!!! Så jag kan shoppa lite mer... skulle va fint... hahaha!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar