Sidor

söndag 22 september 2019

Lökarna i jorden!

I år får jag lov att verkligen dokumentera vad jag sätter ner för lökar. Eftersom jag verrrrrkligen blev besviken när det inte dök upp några Belle epoque i löklådan. Har lagt beslag på en liten instenad rabatt vi har mellan äppelträden. Där var det tidigare jättefina orange liljor, som bara dog ut för nåt år sedan. Jättekonstigt.... men där har jag alltså lagt i 3 sorters vita tulpanlökar och Belle epoque. Jag som inte riktigt orkar vänta... men skitesamma. Jäkligt bra av mig att dokumentera. Bara jag kommer ihåg att jag gjort det också. Hahaha!! Som det märks härinne så har jag fullt upp, på flera fronter, så jag orkar/hinner sällan uppdatera. Jag är såååå busybusy... hahaha.
Igår fick jag ljusfat av Sofie. Tänkte mig att det bara måste bli häftigt med taklökar i. Dom brukar ju ändå bara dö när dom ligger ute över vintern. Så min vision är att taklökarna ska tjocka på sig och fylla upp hela faten och bli riktiga taklöksbakelser. Kan jag sätta ut dom till våren igen.
Vi får se hur det går...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar