Sidor

fredag 19 november 2021

Mångalen…

Igår när jag åkte hem från jobbet stack en älg ut huvet från ingenstans… jag PANIKBROMSADE (hoppas på att några dubb sitter kvar…) och älgen vände och slickade väl lite vatten från framrutan. Alltså va?!?! Det här med evolution!!! Det är då rakt inget djuren är upplysta om. VARFÖR i fridens namn lär dom sig aldrig att man får faktiskt inte kliva ut framför bilar. I mörkret dessutom. Kolsvart var det. HUA!!! Såg framför mig hur jag fejsa i ratten och garnityret rök all världens väg… HUA!! Änglavakt hade jag igår!! Det är då ett som är säkert!! Fler djur som är uppenbart självmordsbenägna på min färd till och från jobbet: hjortar, rådjur och fasaner. Dom är ju ändå lite rimligare att köra över, så där har jag ändå inte fått panik när dom kliver ut framför bilen, men en ÄLG!! Ja det är väl som att köra in i en tegelvägg det… FY!!
Så nu sitter jag här i väntan på att åka till jobbet… ska jag ta E18 eller vanliga vägen… verkar ju vara typ fullmåne så dom är väl mångalna alla tokiga djur så hur ska jag göra… jag får se vart bilen styr, och huruvida jag kommer helskinnad fram. Och hem. Hahaha!! Dramatisk much idag…???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar