Sidor

söndag 4 januari 2015

Mångalning

Jag är nästan säker, jag tror gossen i hushållet är mångalen. Sprattlar och viftar med både armar och ben, värre än en elvisp, pruttar med munnen och kvittrar och babblar. Hallå pysen!! Nu är det dags att sova! Själv blir jag bara galen. Den senaste tidens sjuka tar verkligen ut sin rätt. Minst en gång i timmen får lillis såna hostattacker så jag tror han ska kvävas. På natten såklart, när ALLA andra sover som små grisar, inklusive min sambo. Inatt är han dock utvisad till soffan igen, jag blir tokig efter hostattackerna när Elliot väl somnat om igen, när jag själv ska tokskynda mig att slappna av för att få sova nån jäkla sekund iaf, ja då minsann är det som att ett världskrig bryter ut på andra sidan sängen för där ligger Fredrik och snarkar. Ja alltså, vad skönt det skulle vara att få sova nån gång. Fick sova två timmar häromdagen, ensam i sängen. Helt jäkla otroligt...
Nä, dags att försöka få ner den där lilla marodören i sängen igen, vette sjutton vad han Fick i sin kvällsmat. Studsbollar...???
Men nu sätter hostan igång igen också. R. Ö. V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar