Sidor

lördag 4 april 2015

Skitpåsk...

Vilken vecka... Nu orkar jag inte redogöra för allt som hänt, jag måste helt enkelt ta mig i kragen och uppdatera oftare. Men vi kan väl ta't från skärtorsdagen... Förkylda, trötta och JÄTTESTRESSADE kom vi iväg till syrran på eftermiddagen. Trettioårskalas!! Det var väldigt mysigt och kul att ses! Pappa, Mariana och bror Rickard var också där. Efter en timme ungefär var det dags att bege sig till nästa stopp innan hemfärd. Träffa kusin o Co hos faster Elisabeth. Bara dra en snabbis till Ica o köpa påskpresent till Elliots tremänningar. (Tydligen även kallat syssling här nere...? Varför?? Är man tremänning så är man väl, eller? Uppland...)
Men se där gick kidsen bet tyvärr, för jag sporta en sån jäkla praktvurpa på väg till bilen så KLOCKORNA STANNADE!!! Rätt ner i asfalten. Jag hade Elliot i famnen och fick typ PANIK i fallet o skrek rätt ut. På nåt sätt klarade sig gossebarnet från att bli platt som en pannkaka under sin tungviktsmorsa, men den där morsan... Ajajaj!!! Var ju tvungen att rädda barnet, gjorde nån konstig manöver och det hela slutade med att jag låg på rygg och hela bruket blev knäpptyst. Man kunde höra en knappnål falla. Fredrik tog gossen, skrattandes lämnade han mig på backen. Såg visst kul ut. Tack för den hjälpande handen liksom... Så som en sköldpadda liggandes uppochner fick jag försöka flaxa mig runt och resa mig. Haltade till bilen och sket i att åka till Ica. Trasiga byxor, skrapade knän, en trasig armbåge och en sargad hand. Som för övrigt läkt väldigt fint. Mer Aloe Vera till folket! Så nu har jag känt mig så jäkla skadad i två dagar. Måste ha sträckt mig i ryggen också. Men kul liv!!! Och trött som en galning, med inslag av hjärtflimmer mest hela tiden. Jag känner att jag verkligen skulle behöva vila ut. Blir ju inget vettigt gjort!! Man bara går omkring i pyjamas och det enda som sker hela dagarna konstant är att lillis ska matas. Hela tiden. Det är gröt, mellis, lunch, mellis, middag, gröt, välling, välling. Nä, nu ska vi visst kolla på Sune i fjällen. Jag tar min hjärtklappning och igensnorade kropp och parkerar mig i soffan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar