Sidor

torsdag 9 april 2015

Svart bälte...

... i städning!
Det är då nåt min mormor har!!
Hon kom hit igår och satte igång en storstädning utan dess like. Så himla snällt, jag är så himla glad och tacksam. För är det nåt som gnager i mig är det alla tusen saker som jag inte får gjort. Så vi (ja, mormor mest) städade överallt utom i vardagsrummet. Fönstren är också kvar att putsa, men vi är ju faktiskt två vuxna människor som bor i det här hushållet. Hur svårt ska det vara att dammtorka någon gång ibland??? Ja, väldigt svårt tydligen. Alla Elliots kläder i strl 74 är inhängda i garderoben och nästan alla strl 68 är undanhängda. Golven och lister skurade och fönstren urtorkade. Mattor skakade. Blommorna rensade på döda blad... Ja hon drog fram överallt! Så jäkla rent nu i huset så vi kommer väl utveckla nån allergi... ;)
Nä, det var så skönt att få hjälp med det här så jag kunde lätt börja grina. Känns som att det lättar i kroppen liksom, det hänger inte över mig. Visst dammsugs det rätt ofta här hemma, men ibland behövs det ju en grundstädning. Och nu hoppas jag vi håller efter lite här hemma. Elliot tyckte iaf det var kul att städa. Han ryckte i dammsugaren och svischade fram i gåstolen (ja där fick han sitta) och drog golvmoppen ur näven på mormor. Han ville hjälpa till han. Bra där!! :D Nä, nu vill lilla gossen ha lite sällis. ZzzZzz jag är sååå trött. Elliot sover ju sällan lugnt och stilla, det kryps omkring och klappas i ansiktet och allmänt häng och kläng. Men nu, nu har han börjat grina rätt ut dessutom så fort han tappar nappen. Så det är bara att leta igenom hela sängen efter den där jäkla nappen. Typ 14 gånger varje natt. Gissa om jag är superpigg??? Undrar om man får sno hans påskgodis? Han själv får ju inte käka godis iaf. STACKARN!!! Hej chokladkanin. Välkommen i min mage!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar