Sidor

onsdag 28 november 2018

Miss i beräkningen...

Fick galen idé att en gorillakruka från Grumpy Beaver vore toppen i sovrumsfönstret. Det var ju ändå rabatt och allt! Nog var det en galet bra idé, men kruxet var att den är lite för stor. Så den får inte plats på fönsterbrädan. Typiskt!! Men tjusig är den så nu får den stå i vardagsrummet och nästa vecka när jag är i Gävle ska jag kolla om cotton & steele har kvar sina gorillakrukor. Hoppas!
Tredje dagen med vab här i huset. Gossen hostar och snorar ut sega elvor under näsan. Idag kryddat med lite feber.
Men vad skönt!!! Skulle man kunna tänka då. En hängig liten gosse som ligger till sängs och mamman kan göra vad hon känner för! UNDERBART!!!
Ja, det skulle man kunna tro. Men inte i detta hus. Aldrig. Någonsin. Och ska man passa på att göra nåt lite snabbt, lägg då på en par tre timmar på den ungefärliga tiden det BORDE ta. Tex det här med att lite snabbt dra till affären...
Påklädning 45 minuter. YES!!! Jag blir hjärntrött och superstressad.
Men vi har iaf varit till Växtriket idag för att hitta lämplig växt till gorillan. Arabisk tobak blev det. Tycker den ser fin ut. Kan jag rulla egna cigarrer och sälja efter jul, för det kan ju behövas lite kosing efter att ha vab:at en hel vecka... Hahaha!!!
Lite hyacinter och mossa fick också följa med hem. Pyntade med guldigt änglahår och en ljusslinga som jag hade låg i min gömma (den, med ytterst nödvändiga saker, totalt överbelamrade tvättstugan) ÄLSKA JUL!!!! Iaf hyacinter och julmusik. Samt glögg. Helst rejält spetsad med rom. MUMS!!!
Vi var även till Dollar store som öppnade förra veckan. Hittade mycket bra grejer. Bland annat en julkula som ser ut som en saltgurka. Jag gillar inte saltgurka så värst, men den var tjusig tyckte jag Hahaha!!! Elliot köpte en julkula i form av en silvrig bil med en gran på taket. Vi är redo för julgran punkt nu!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar