Sidor

fredag 7 juni 2019

Jag, en räddare i nöden!!

Ställde ut min bauta porslinsblomma på altanen igår. Vad händ...?!?!?! Idag när jag kom hem var den såååå solbränd. Stackarn! Inte så smart av mig... snickrade upp lite solskydd. Hoppas det hjälper lite... och det vart ju bra med lite spets där i hörnet. Hoppas det iaf skyddar lite, det blir ju så sjukt varmt på altanen och solen är så stark precis där då.... jaja... får se om den blommar nu då. Den blommade ju faktiskt förra året. Jag hade totalt tappat hoppet efter ca 7 oblommande år. Sticklingen jag tog förra året har redan 4 blomklasar. Sjukt! Måste vara bästa läget i köket för porslinsblommorna i vårt hus. För den frodas riktigt ordentligt. Det är ju bara så fint!!! Men fy vad blommorna STINKER alltså. Synd på såååå gulliga och fina blommor...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar