Sidor

lördag 29 juni 2019

Lampskärm

Nu har projekt lampskärm avslutats. Det var på TIDEN!!! Jag är faktiskt nöjd med resultatet och bilderna speglar inte riktigt det verkliga resultatet.
Jag har alltså satt på hönsnät på lampskärm, sprejmålat svart och hängt på julpyntet jag köpte i julas. Skärmen sitter numer på en lampfot som jag fick av min kusin i julklapp. Ibland tar det ju sjukt lång tid att slutföra projekt. I detta fall hade jag ingen avbitartång tillgänglig så det blev liggandes på altanen efter att jag kämpat på med (samt FÖRSTÖRT) en sekatör. Fredrik ledsnade väl ur, på skrotet som bara låg och såg skräpigt ut, och kastade åt mig en redig tång häromdagen. Så idag tog jag tag i det. ÄNTLIGEN!!! Nöjd!!
Mycket nöjd också över att min lampskärmsstomme, som jag köpte för ca 20 år sedan, blivit pysslad med. Skönt!!
Tänk att nåt så simpelt och lätt fixat kan kännas så betungande, det jag känner nu är ju att; varför i hela friden fixade jag det inte bara liiiite tidigare?!?! Hahaha!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar