Sidor

onsdag 22 april 2020

En ny lampa....

Jag har länge tänkt göra en lampa till Elliots rum. En sån där man gör själv. Tar en gammal lampfot, tar ett gäng gamla leksaker och limmar fast, avsluta med sprejfärg. I med snygg glödlampa, KLART!
Så häromdagen fick Elliot uppdraget att plocka fram lite leksaker som det skulle kunna tänkas att vara ok att göra denna lampa av. Typ 10 saker hittade han. (Jag hade lätt hittat ca 320000, men ok....)
Sen hittade jag ingen lampfot... konstigt... jag har verkligen för mig att jag hade ett gäng. Men det är ju lite av ett problem med fullproppad tvättstuga. Man hittar ju exakt INGENTING!!! Hittar väl nån när jag verkligen inte behöver. Det kan ju också vara så att jag sålde på loppisen jag hade för hundra år sen... skitesamma! Nåt jag har iaf är ljusslingor och syltburkar.
Det blev en burklampa. Inte så tokigt!
Ska förbättra med lite mer färg på en del ställen och batteriet i slingan dog efter första natten, men annars så: INTE SÅ TOKIGT ÄNDÅ...
Ellis var skitnöjd att han ÄNTLIGEN fick färgspreja... som han tjatat...
Men han får nog vänta ett tag till nästa gång. Trots alla skydd så känns det inte bra med kemikalierna... kanske om jag hade en gasmask liggandes här hemma... Hahaha!!! Kanske jag har ändå, om jag rotar runt lite i tvättstugan.... Hahaha!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar