Sidor

torsdag 24 december 2020

Vilken afton!!!

Wowwowwow!!! Vilken jul det blev...
Trots flertalet leveranser (iaf 2....#kryddan) blev det en rejäl hög med klappar åt gossen. Och JAG fick väl julklappar så jag nästan SVIMMADE ska jag säga!!!
Fredrik gav mig en ny telefon. Så himla glad!! Jag tänkte att jag skulle dra ner på telefonkostnaden lite och valde att förlänga mitt abonnemang UTAN ny lur... jag kände väl att jag kanske kan stå ut ett år till utan hemknappen (som slutade fungera i somras) och sådär. Inte helt optimalt är det ju, men ett år pallar jag nog, tänkte jag. Så gissa om jag blev hur glad som helst?!?! Ja, det blev jag!
Fick även julklapp av svärisarna som kom och käkade med oss på kvällen. Pinsamt!!! Vi hade inte fixat en enda julklapp till dom (heller, vi har exakt bara handlat till gossen i år)... tur jag har lite prylar i tvättstugan... men det roligaste är ju ändå när man verkligen tänkt ut nåt bra. Jag skyller på 2020... man ska ju inte vara ute och handla osv. Såklart man inte får inspiration på samma sätt som förr?!?!
Fredrik fick också en sak från tvättstugan. Det stora Ultima Thule-fatet från Iittala... alltså det är ju så snyggt!!! Och jag köpte det i veckan till sommarens middagar ute på altanen... men i nöden så fick det bli Fredriks julklapp. Inte ens inslagen... ja, detta är inte bra gjort av mig... hahaha!!! Eller beror det på att jag bytt yrke? Jag har släppt det där med presenter nu...? Inte bra, inte bra alls...
Och så ytterligare en extraordinär händelse alltså.... JAG VANN!!! Stockholms glasbruk på Skansen hade en tävling i höstas där man kunde vinna ett glas. Frågan var vad man önskade. Och jag VANN!!
Alltså helt otroligt!!! Jag önskade ett glas i form av en palm med en apa och lite kokosnötter. Så idag plingade det till i luren och jag hade vunnit. Fick även se en kort filmsnutt på glaset på deras händelse på Instagram. Imorgon kommer en film läggas upp där man kan se tillverkningen. Det är verkligen helt otroligt!! Ett glas speciellt för mig!?!?! Fantastiskt!! Jag kommer typ grina när det kommer hem. Det är stort alltså!!! Wow!!!
Wow vilken dag!!! Jag är så överväldigad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar