Sidor

söndag 16 april 2023

Lite spretigt!

Blev sugen på att variera mig lite i stickningen för ett tag sen, började på en grytlapp. Den gula härvan i bild. Trots maskor 2,5 blir det väldigt glest. Trist!
Så då började jag på ett par nya tofflor istället (brun/orange). Har ju tröttnat lite på att göra tofflor, tänkte till och tog de tunnaste strumpstickorna i burken och började på en tvåfärgad grytlapp (rosa/grön), tänkte en simpel variant med ränder, det kan väl inte vara så krångligt?!?! Joooodå! Fem stickor och räkna maskor och hålla reda på 2 trådar…. Ränder som spretar åt alla håll efter bara 3 varv… Nej! Imorgon är det jag som åker till tygriket och kollar efter en kort rundsticka. Ett krångel mindre iallafall. För man blir ju glad av lite färg!! Så det där ska jag fixa imorgon på min lediga dag. Måste såklart tvätta också. Trök!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar