Sidor

lördag 29 april 2023

Öppna upp…

… hemkommen från Malmö. Det har varit intensiv korvstoppning, men bara intressant. Så roligt att få åka iväg, tacksam!
På tåget hem var såklart min plats bredvid en man som gafflade över ditten och datten, för att orka med över 4 timmars resa till Sthlm drog jag på mig lurarna och bara lyssnade på podd. Då och då hördes missnöjda grymtningar från sätet bredvid och jag gjorde många mentala, djupa suckar… orka! Men när ungefär en halvtimme återstod av resan hördes ett extra högt beklagande. Det var fan hit och fan dit.. då var jag själv så uttråkad, rastlös och trött så jag drog av mig lurarna och knackade gubben på armen och sa bara; vad händer?
Det hela slutade med att vi hade en riktigt trevlig sista tid på tåget. Han berättade en massa spännande saker han precis varit ute på och när vi skildes åt så var det där med hans inställda tåg till Jakan inte så farligt längre. Det skulle bara ta en halvtimme extra. Jag hade aldrig orkat snacka hela resan, han var en välutbildad herre (jag, not so much) med mycket att säga, men komprimerat till en halvtimme var helt ok. Och kanske vi kommer mötas igen, för han är ornitolog och hänger mycket vid Hjälstaviken. Nä, jag är glad ändå att jag öppnade upp o snackade lite med stolsgrannen! Men så trött jag var när jag ÄNTLIGEN kom hem. Grabbarna hämtade mig på stationen i Bålsta. Vi var hemma efter 22 och Elliot var så trött så han bara svor en hel ramsa, borstade tänderna och slängde sig i säng. Sen sov vi allihopa till 7.30. Nån form av familjerekord?
När jag varit borta i hela 2 dagar hann dom ju fixa lite hemma, Fredrik hade hört att jag gärna vill koppla på en fontän till min lilla porslinsgroda (under/ur bild) och göra en installation i kaninen. Han köpte och fixade en egen variant. Kul!! Bra initiativ!! Inte rätt, men ändå helt ok. För jag vill ju ha några olika fontäner/vatten i rörelse i trädgården. Kanske kan få till nåt med betong i sommar… vi får se! Men just idag blir det absolut inget!! För jag är helt trött. Ska bara ut på prommis med Greta i eftermiddag. Det får vara ansträngningen för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar