Sidor

måndag 16 oktober 2023

Ett jäkla kladd!!!

Fick flexa och med all tid ville jag maxa min prestation i hushållet… äuhum…. Hahaha!!! Men iaf, tvätten plockades undan från torken, diskmaskinen tömdes och fylldes, mat lagades till gossen och jag plockade korgen full med äpplen och mos skulle hastigt kokas ihop. Men HERREGUD!!!! Fyllde största grytan, vilket resulterade i att det tog ASLÅNG tid för äpplena att bli mjuka… när jag sen skulle passera moset så skvätte det och hade sig. Bunkar och slevar med mos ramlade i golvet och hej vilket stök!!! Och för vad?!?  Ynka 6 burkar med mos. ORIMLIGT!!! Jag fattar att jag hoppat över just mosandet i några år. Tog ju tusen timmar!!! Fyfarao… mitt i passerandet fick jag avbryta också, Elliot skulle iväg på fotboll… men då hade jag iaf en anledning att avvika rätt snabbt. Det var så kallt så INGEN hade blivit förvånad om ett gäng isbjörnar klivit ut på plan. Nä, nu ska jag hålla på med min favoritsysselsättning lite innan grabbarna ( Fredrik tog fotbollsföräldraransvaret och åkte direkt till planen efter jobbet och supportar på läktaren, hejjahejja!) kommer hem. Glo på serie och sticka…. Gött liv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar