Sidor

onsdag 8 oktober 2014

Babymassage

Idag började äntligen babymassagen. Det var ju sånt busväder ute så jag var INTE sugen på att packa in oss i bilen o köra till Enköping. Dessutom började det kl 10 så jag kände lite tidspress. Men när vi väl var där vart jag glad att vi drog dit ändå. Det är öppna förskolan kråkan på Västerleden som har det. Elliot fick myror i brallan och var mest intresserad av att titta bakåt på Yvonne som håller i kursen. Han ville gärna prata med henne samtidigt som hon pratade med oss mammor och talade om hur vi skulle göra. Sen avslutade han med att pinka på pojken som låg bredvid. Snyggt... Men om jag kör lite med detta nu så kanske det går bättre nästa gång. Hahaha! Man får väl vara glad att han inte drog av en bajsbomb...
Annars då? Det var ju längesen jag uppdaterade...
Jo lillis fick vaccin i fredags, blev trött o grinig så vi tog det lugnt resten av fredagen o hela lördagen. På söndagen var det ju mickelsmäss = fullt hus. Lilleman var helt förstörd när vi blev själva på kvällen. Somnade och vaknade av ingenting. Han var så sjukt trött så han bara skrek rätt ut tills han fick amma och somna om. Han var helt slut på måndagen också, så då fortsatte vi slöa så nu har jag sett en hel säsong av the Killing på netflix. Vad bra den var! Trodde inte det, men vad glad jag blev när jag såg att det finns fler säsonger kvar att titta på. När jag nu ska titta på dom...
Dagens bild är från igår när vi var ute o gick. Elliot vart väl uttråkad eller nåt och ville visst ha lite mer utsikt, blev inte tyst förrän jag drog ner suffletten lite så han kunde titta på träden. Tur att det var uppehåll... Mössan är på svaj för det blir riktigt varmt därinne i vagnen. Han har bara body, byxor, kofta, mössa och dreglis på sig och över det en eller två filtar. Han ligger på ett fårskinn. Mysigt!! Fast på bilden ser han minst sagt skeptisk ut... Nä, om det är dags att slänga sig i bingen kanske... Nattpasset väntar. Inatt var det bara ett blöjbyte... För bytet kl 5 räknas ju som morgonbyte... Skönt! Men tre amningar, så det är väl inte helt kul med nätterna för tillfället... Men det är bara att inte tänka utan bara gilla läget. Snart kanske han sover lite längre perioder. Hoppashoppas!! Och hoppas jag kan börja sova på dagen... Nä nu verkar det vara dags för amning också. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar