Sidor

torsdag 30 oktober 2014

Elliots första och andra avslutning

Igår var sista gången på babymassagen med Yvonne på Kråkan i Enköping. Dagen till ära hade han lika mycket myror i brallan som vanligt och Fredrik var med också. Elliot hade fixat en liten present och Yvonne blev så glad. En ljuslykta och flingsalt inslaget i cellofanplast.
Idag var deg dags för ytterligare en avslutning. Föräldragruppen har haft sin sista träff. Iaf på BVC, för jag tror nog vi kommer ses igen. Dels på babycafé på tisdagar och sen ska vi försöka ses på torsdagar ändå. Mysigt!!
Idag har vi tränat på att sova själv också. 2 gånger gick det. Ca 30 och 45 minuter. Det var ju bra!! Ja det var ju mest Elliot som sov, själv käkade jag ena gången och den andra gången hade jag visst fått lite mjölkstockning huxflux och fick sitta o knåda och försöka klämma ur lite. Som tur var hade jag inte ont utan det var bara som en riktigt hård stor knöl som lillfisen fick hjälpa till att få bort så fort han vaknade. Och det funkade. Vilken tur!!!
Jag vill då verrrrkligen inte ha sån där mjölkstockning man hört om... Mardröm!!!
Sen satt jag här o funderade hur jag ska få gossen lite mer avslappnad när vi gör massage och hämtade en bra skiva på Spotify. Baby genius. Klassisk musik. Så nu ligger lillis och soväter o lyssnar på det. Gulligt!! Det ska ju främja hjärnverksamheten på bebisar. Hoppas han blir lite smartare än mamsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar