Sidor

söndag 9 augusti 2015

Det grönskar över

Har en härlig lunch på altanen helt ensam. Grabbarna är hos farmor och farfar. Jag käkar vita bönor och det värker i bihålorna för att det är så ljust. Vilket skit...!
Kolla vad djungelgurkan frodas!! Småsmåsmå gurkor i massor, men jag tror dom aldrig blir färdig alltså. Jag har nog gjort fel... Det är nog för mycket grönt som jag skulle ha tjyvat bort. Kanske, jag vet inte...
Sen vet jag inte om det syns så bra, men i gurkan sticker en tomatplanta fram. Den verkar trivas med att vara inväxt. Fleeeera gröna tomater. Kul!!! Hoppas dom mognar på sig. Alltså nästa år SKA jag odla tidigare. Jag bara måste göra det, det är ju så roligt när det växer och man kan käka sitt eget. Skulle ju vara guld om det gick att få sig en gurk och tomatsallad i juli där någon gång. Har jag riktig tur så kanske det står ett växthus på gården nästa år... Det skulle ju vara KANON!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar