Sidor

fredag 28 augusti 2015

Kan man lära gamla hundar sitta...

Eller gamla tanter att hålla truten...?
Vissa i den äldre generationen verkar inte förstå att det dom snackar i gör att deras egna barn framstår som TOTALT VÄRDELÖSA föräldrar...
När dom påstår att det i princip är tack vare dom själva som barnet överhuvudtaget haft en chans att existera... Då den enda som fått barnen att äta, prata, sova, sluta vara ledsen, ja listan kan göras lång, är dom själva. Dessutom befinner sig barnen bara på ett ställe. Hos personen ifråga. (Ja dagis och föräldrar, är det något som existerar ens?) visst är det härligt om förfäderna är stolta och malliga över sin avkomma, men det får väl finnas en gräns...? Tänk till lite först, det som sägs tolkas på olika sätt och visste tex inte jag vilka dom faktiska föräldrarna är så skulle jag ju bli väldigt orolig. Varför i hela fridens namn skaffar man barn om man inte vill ta hand om dom, inte vara med dom, exakt ALLTID lämna bort dom? Och om man nu tänker prata ENBART om sina egna otroligt fantastiska begåvningar i det här med omhändertagande av barn så kanske man får öppna upp och låta andra komma in i samtalet. Framförallt om det sitter ett gäng mammor runt samma bord. Som dessutom är på en plats där det är Tupperware-party och fokuset ligger på plastbyttor och en trevlig kväll... Hahaha!! Det enda barn som tex JAG är intresserad av att prata om är väl mitt eget, jag orkar väl inte lyssna 50 minuter på nån som tuggar sönder örona om någon annans barn. Dessutom med en stor portion extra krydda. Ja, jag vet vilka barnen är. JAAA, jag säger då det. Kvällen är över och jag kan ju faktiskt ta o släppa det.
Självklart tycker jag om att prata med mina VÄNNER om våra barn. Det är ju en helt annan sak. Det är intressant och man kan byta erfarenheter och man gläds med sina kompisar.
Men en entimmes hittepå-monolog, ja det kan jag vara förutan.
Sådär ja! Kvällens irritation ventilerad, klockan är 07 morgonen efter och det är dags att sätta fart.
Jag är så trött så trött, så idag blir det nog bara att vara inne. Kolla på hem till gården kanske. Har jag riktig tur så kanske Elliot har vuxit upp lite över sommaren och växt i serien. Tänk om han skulle uppskatta en timme i fåtöljen framför HTG. Va?!?! Höjden av välartat barn!!! Ska testa, återkommer i frågan, men bara om han faktiskt gjorde det ;)
Min UNDERBARA LILLA UNGE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar