Sidor

lördag 8 augusti 2015

Fjärde gången gillt!

Det går inte så himla bra för mig i stickandet av sockor till lillfisen. Men härom veckan tog jag tag i saken igen och började sticka på en socka. Ville köra två sockor parallellt så drog till Enköping och köpte fler strumpstickor och började på skaft nr två. Sen var jag hos en kompis häromdagen vars hund blev nyfiken och rev ut hela stickningen och allt jag hade med mig i en väska. Bet av garnet och slängde bort en sticka... Hahaha!!! Värre än en liten kidjo! ( nä inte värre, men lite lika iaf >.< ) Började om, tappade maskorna hela tiden. Jag satt ju där med mina bihålor och såg knappt. Hemma började jag IGEN, men då lyckades jag sticka åt fel håll, men nu, nu tror jag att det löst sig för fjärde gången. Håller tummarna då. Så han får några sockor i vinter. Vadå köpa, det är ju ingen sport... Äh! Såklart jag kommer köpa också. Jag vill bara vara lite märkvärdig och lära mig sticka.
Annars är vi jäkligt trötta efter elliots krupp inatt. Stackars barn!! Jag tyckte han fortfarande var risig vid fem så vi klev upp och han käkade välling och vid sex åkte vi till sjukan. Kl 8 fick vi ÄNTLIGEN träffa en doktor ( vi hade ringt öron näsa hals så dom visste att vi skulle komma) då var han nästa helt bra i halsen men vi fick recept till ikväll om det kommer igen. Kanske lika bra att campera ute på altanen i natt då... ZzzZzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar