Sidor

lördag 5 september 2015

Impopulär på Apoteket...

Elliot har ett problem... Han har hittills BARA tagit napparna från Tommee Tippie. Vilket i sin tur medfört ett jäkla huvudbry för mamman o pappan i den här familjen. För det är STÖRT OMÖJLIGT!!!! Att få tag på dom blå och gröna. Slut i hela jäkla Sverige verkar det som. Rosa eller lila är det som gäller. Han tappar ju bort dom stup i kvarten så nu har han bara lila. Inte så snyggt... Så idag när vi var en sväng till Enköping passade jag på att gå in på Apoteket ändå, man vet ju aldrig. Näääe!!! Bara ROSA. Gick till kassan och gjorde mig VÄÄÄLDIGT impopulär när jag berättade att vår lilla gosse VILL HA blå eller gröna, så vi föräldrar slipper skämmas. Han kan ju inte ha en ROSA napp!!! Åh herregud, hon höll väl på att svimma... Jag har tidigare märkt att dom gärna vill att man är könsneutral på det där stället, så jag var ju tvungen att bre på lite. Men helt ÄRLIGT så kan jag bli lite provocerad också. Ja, jag har en son. Ja, jag vill att han har blå eller grön napp. Vad SPELAR DET FÖR ROLL?!?!? varför finns det olika färger då om det är fel att köpa blå eller grön??? Eller MÅSTE man köpa rosa bara för att det är en kille??? Herregud!!!
Kommer han någon gång säga att han just vill ha en rosa napp, ja då kommer han få det. Men nu snackar han ju så mycket goja, så jag tolkar det som att han vill ha blå ;)
Skitesamma, kvinnan i kassan skulle höra av sig om hon hittade nån annan butik i kedjan som hade blå eller gröna hemma. Hahaha!! Ska vi slå vad om att hon inte hittar? Om hon ens hör av sig...
Meeeen nu till nåt GULD!!
Beställde namnlappar till lillis i veckan. Tänkte väl att det skulle va praktiskt med namnnapp också. Chansade på en sort och tamigtusan!!! Han har sugit på den idag. Jamen dåså!! Kanon! Han har en blå och en grön, svårt att blanda ihop när det tydligt står namnet på!
Kanon!! Kanske Apoteket slipper såna obehagliga besök i framtiden.
Och jag vet att det här var väl ett helt bisarrt inlägg om man tänker på allt hemskt som händer i världen. SORRY!
Nu ska jag kolla på "Spring", man kanske ser nån kändis från hemmaplan?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar