Sidor

torsdag 24 september 2015

Köppbullar

Igår fick lillis vara hemma från dagis. Tyckte han rosslade i halsen, och det vore väl för märkvärdigt om han INTE skulle vara sjuk. Jag är ju ASSJUK i halsen och har ont i huvet och bihålorna. Och hostar. Tur vi har en massa medikament hemma för både hosta (elliots mollipect som jag slurkar i mig) och tom bihåletabletter som jag fick av doktorn som jag glömt bort. Sköljer ner allt med Treo och Ipren och gurgelvatten. Inget verkar ha sådär jättestor effekt. Kanske inte ska blanda så hemskt...? Är det nån som har en lever att byta?? Men hur som haver: hade väl precis sjukanmält gossen så tror jag det gick över. Men han får vara hemma idag med, jag får ringa i em och fråga vad dom tycker om morgondagen. Idag klev han upp i sedvanlig ordning kl 6 och nu tittar vi på Pippi Långstrump. Zzzzznark!!! Men jag känner mig faktiskt bättre jag med. Skönt!!
Så idag kanske gossen får nåt annat till lunch än köppbullar... Skäms!!! Men vi (Fredrik) hade en burk köpköttbullar i frysen och jag kom inte på nåt att laga utan att gå till affären så det stackars gossebarnet fick uppvärmda stuvisar och köpköttbullar... Vad i hela fridens dagar hände?!?! Det sista jag frivilligt skulle ge mitt barn!! Hur svårt ska det vara att steka lite egna köttbullar liksom. Och ha i frysen?? Jaja, vilken morsa!!! ;) och han bara ÄLSKAR dom där sabla köttbullarna... Till middag fick han chili con carne så idag blir det väl fart på magen... Det här eviga matlagandet. Alltså hur ska man kunna hitta på 2 (TVÅ) olika lagade mål varje dag?!?!?! Och fort ska det gå. Men det är ju bra för oss två ungkarlar i detta hus att vi tränar upp oss i matplanering. Nyttigt för oss! Fast iofs, när han börjar på dagis blir det ju bara lagad middag man behöver fixa. Kommer ju kännas som värsta piece of cake!! Lär ju bli lyxmiddag varje kväll!! Gott, ser jag fram emot ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar