Sidor

lördag 7 januari 2017

Nu ska det lilla svinet...

... ner i magen. Fast han var ju rätt gullig och har bäst före-datum först i februari. Jag ÄLSKAR marsipan. M. U. M. S!!! Fick nämnda gris och en urtjusig gyllene taklök i julklapp av chefen. Tackarrrrr!!! Får se om taklöken överlever, ska jag sätta den i löklådan jag fixat. Dubbel pallkrage på tomten som jag härmed kommer stoppa ALLA mina gamla hyacinter och dylikt. Kommer bli så intressant att se hur det går med lökarna jag satte i höstas. Pärlhyacinter, kungsängslilja och vanliga hyacinter. Tulpaner och lite allt möjligt. Tyvärr verkar även nån kattrackare ha hittat lådan och använder den som sin privata toalett. HÖGST irriterande. Jag har satt nät över, vilket resulterar i att nätet ändå ligger på jorden eftersom kattens bajskorvar tynger ner. Kan man bli tokig...?? Ska sätta upp så sjukt mycket tingeltangel i lådan så den där katten ska inte våga sig närmare än två kilometer från gården. Eller så kanske det är dags för hagelbrakaren att få komma ut på lite luftning...
Åter till grisen, over and out. Nöff..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar