Sidor

måndag 3 juli 2017

Vaccinerad minipolis...

Jaså, då kan man väl titulera sig minipolis då, på riktigt starka grunder... Hahaha!!! Inte för att det kanske var så skarpt läge, men iaf så idag: jag o Lillis tog en barnvagnspromenad på fm. Han var så oredig, uppe med tuppen som han är. Eller det är väl förresten han som väcker den där stackars tuppen..?!?! Ja men i allafall: gick i godan ro, såg en bil som var riktigt konstigt inkörd på en garageuppfart. Stod halvt inbackad och snett som bara den. En gubbe gick och såg lite halvskum ut och tog väl kärran och drog. Bilen var bucklig i bak och sen såg jag att halva staketet/muren (?) var riven. Ringde polisen direkt jag. Haha!! Skvallerbyttan!! Lämnade regnr och signalement, tänk vad tråkigt om man skulle råka ut för något sånt. Komma hem till ett raserat staket. Nu kan det ju vara så att gubben som drog iväg snabbt som ögat var självaste innehavaren till staketet i fråga, det vet jag ju inte, men utifall han nu inte är det så har jag lämnat ett tips iallafall. Vilken klant!
Barnet sov ingen middag i vagnen så det var lika bra att gå hem o käka lunch och sen försöka komma i skaplig tid till dropinen på Ekeby för att få fästingvaccinet. Men alltså jag kan bli tokig... när man ska göra nåt med unge herr Elliot, ja då gäller det att ha en stor portion tålamod till hands. Hjäääääälp vad det ska ta lååååååång tid att komma till skott. Höll på säkert en timme bara för att komma utanför dörren. Men nu är vi iaf äntligen lite vaccinerade och ska genomföra hela den här vaccinproceduren, det är verrrrkligen på tiden. Vissa saker skjuts av någon oförklarlig anledning upp så dant. Dumt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar