Sidor

onsdag 7 februari 2018

Påfyllning...

När tillfället äntligen dyker upp så bara måååååste man!! Eller hur?!?! Dom här frukterna från Orrefors är ju bara såååå sällsynta på Tradera och för ett par veckor sen dök det upp en. Den gula varianten. Igen.... jag vill ju ha den där grå varianten mest. Sen har jag även sett en lila och en grön. Finns det fler? Jag är lite ledsen på mig själv som inte kan minnas vad dessa sköningar heter. Men riktigt härliga i både form och färg!! Kommer ihåg den första jag köpte. För ungefär 11 år sen på en 70% Rea på Duka på Gränby. Utgången vara, som jag tidigare bara sett i Orreforskatalogen på jobbet tidigare. Jag ville gärna ha, men den var ju så dyr!!! Så när den dök upp på Rea var det ju helt perfekt!! Det mindre perfekta var ju att eftersom den utgått så är det ju hiskeligt svårt att få tag i dom. Så under många år hade jag bara en och nu på senare år har jag lyckats fått ihop hela tre ytterligare tack vare Tradera. 2 gula och 1 grå/vit/frostig... jag har ju missat en del pga högt slutpris, men jag ska fortsätta samlandet. Kanske det är någon som bara har grå och gröna och som vill byta. Man vet aldrig...
Och sen då... vad ska jag egentligen med alla glasfrukter till..??? Ja, det kanske jag kan svara på sen. För det vet jag verkligen INTE... vad jag gör med dom nu? Ja, ibland öppnar jag vitrinskåpet, tittar lite på dom. Knäpper kanske ett tjusigt kort som jag kan titta på när jag känner för det. Ett helt ologiskt beteende.
(Hooorder....)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar