Sidor

fredag 2 februari 2018

Hopp om livet...

Dagens bild är från 13/11. FÖRSTÅ vilken livskraft!! Blomman som vissnat ned för vinter återuppstod i den mörka novembertiden. Gröna blad och rosa knoppar... fast iofs var det väl den varmaste hösten i mannaminne, men ändå...
Iaf så var det ungefär så jag kände mig idag, återuppstånden... för alltså imorse... det här med mens...!!! SÅ VIDRIGT!!!
Låt mig ta det från början:
Inte från början början, när jag föddes osv, utan från 07.30...
Vi vaknade med jordens sovmorgon i ryggen. 07.30... det var verrrrkligen inte igår!! Kände mig lite yrslig och öm, inte så konstigt då mensen kom igår. 4 dagar för tidigt dessutom, VIDRIGT, jag bara hoppas den är påväg att försvinna!! Vad farao ska vi kvinns dras med det där fördömda åbäket för??? Men iaf: mitt kära barn gick på toa och jag tänkte att jag passar väl på jag med innan frukosten. Det här med lite privacy på damernas, det är ju bara att glömma. Men jag är van efter 3,5 år som förälder...
Men hjälp!! Medan jag gjorde mitt bestyr så slog väl mensen till på största effekt, vad farao hände?!?!!!?? Jag blev snurrig(are) i kolan, helt skakig, började frysa samtidigt som svetten lackade och sån smärta som fick mig att se stjärnor. Nu är min sista tid kommen!! Jag håller på att ploppa ut äggstockar och livmoder och hela paketet!!!! Elliot fick ringa till Fredrik, utifall att jag skulle svimma av, vilken kalabalik. Hahaha!!! Men det var INTE roligt när jag var mitt i det. Det vill jag lova!! Efter anfallet var jag helt slutkörd!! Vad farao hände!?!?! Jag har ju alltid haft stora problem med mensvärk och har ofta fått liknande attacker tidigare, men då brukar det vara mitt i natten och gå över mycket snabbare... nu blev jag liksom helt överraskad... det var annorlunda. Och väldigt obehaglig upplevelse! Iaf så när attacken lagt sig hyfsat så ordnade jag frukost och tv till barnet och gick och lade mig i sängen. Då ringde Fredrik o berättade att farmor skulle hämta Ellis. Så efter att dom åkt vid elva låg jag i sängen ända till 16 och bara gjorde ingenting. Jag hade inte ont eller kände mig dålig mer, men det var sjukt skönt!!! Hoppas det INTE återkommer nästa månad! Men då ska jag vara bättre förberedd och vara noga med värktabletterna i tid. Det var det jag missade igår. Säger bara det; hade det varit män som hade den här mensförbannelsen.... ja, då skulle inte fenomenet mensvärk ens existera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar