Sidor

söndag 18 mars 2018

En strålande dag!!

Igår var det väl en helt fantastisk dag!! Jag och Elliot tog med oss min farsgubbe till Hjälstaviken. Vi stannade såklart till hos Sussie och köpte fikabröd innan. Kul för pappa att få se nåt nytt också när han kommer. Jag har ju bara bott här i 10 år, varför har vi inte gjort det tidigare?!?!
Men iaf, superhärligt!!!! Inga fåglar i ankdammen* (Elliots namn på viken, Hahaha) dock. Men vad gjorde det?!?!
Förutom två vab-dagar så har veckan för övrigt känts riktigt bra. Så skönt!!
Att vara spritt ny på jobbet kan ju vara riktigt stressande!! Men jag tycker det gått så bra och den inre stressen har lagt sig lite.
Elliot åkte på krupphosta i onsdags och nu är han rätt förkyld och hostar ibland så tapeterna krullar sig. Så jobbigt! Men det har ändå blivit bättre iaf, så det är toppen. Och vilken tur vi har som fick min pappa på besök redan i torsdags kväll! Han har långhelg och vill passa på att vara här så Elliot slipper vara så många timmar på dagis. Så jättesnällt!!! För nu när både jag och Fredrik jobbar 100% blir det ju även vääääldigt mycket mer tid på föris än vad han är van vid. Jag och Fredrik har ju nästan samma schema dessutom så det är bara några få dagar på 2 v. jag kan lämna senare/hämta tidigare. Annars är det Fredrik som har de mesta lämningar/hämtningar nu för tiden.
Kan ju vara rätt skönt det!!
Konstigt när man äntligen har chans att sova ut (kl är 6 och barnet har inte vaknat än?!?!) så vaknar jag ÄNDÅ vid 5. SJUKT!! Så jag får väl fundera lite på dagen som kommer... vi ska iaf åka med morfar till Bålsta och gå på Lasse Åberg museet. Det blir spännande! Var dit medElliot och Tea i somras. Såg inte ett enda konstverk!! Hahaha!!! Elliot var inte supersugen på det, men det var kul i Trazan och Banarnes koja iaf... SUPERKUL....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar