Sidor

fredag 31 maj 2019

Hemlig blomma

Grannen kom över med en blomma förra veckan. Han var väldigt hemlig, men råkade försäga sig med att det kommer bli en otroligt fin blomma... hmmmm!!! Hoppas den överlever tills den blommar bara. Än så länge tycker jag den liknar kirskål, så det var ju bra att han sa åt mig att det skulle bli nåt fint till slut. Gulliga Hasse!! Det blir spännande!
Tänk vad skönt med klämdag idag! Och röd dag igår. Underbart!!! 4 dagars ledigt, det passade mig perfekt för tillfället.
Igår stoppade jag ett litet skott från elefantöra i en liten vas med vatten. Såg det på fejjan. Fast vad vitsen var med det vet jag inte direkt, för när jag tar sticklingar från dom annars så sätter jag ner i kruka med jord direkt. Funkar kanon! Men det var ju riktigt fint att ha i vas så den får väl stå ett tag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar