Sidor

tisdag 28 maj 2019

På taket och ränner...

Dagen i korthet:
Tog en prommis till jobbet, var tvungen att stanna på vägen för att fota blomster. Kastanj och syrén parfymerade min väg. Trixade och fixade med fotandet (??? Hahaha!!!) blev stressad. Mötte Fredrik som lämnat barnet på föris och bad honom skjutsa mig. Bra jobbat!
11.30 drog jag från jobbet för att gå på miljöombudsträff på ackis. Det skulle bjudas på snittar och bubbel. Jag hann ju inte äta lunch, perfekt!! Slutade med att jag drog i mig smågodis och pepsimax från sjukhustjorren. (Tjorren? Kiorren? Kiosken menar jag iallafall och borde skrivit det på en gång!) MYCKET intressant träff!! Nu är jag ju väldigt ny som miljöombud och har inte ens gått utbildningen, men jag är mycket nöjd med dagen! Fick en rundtur (efter ca 173 tusen trappor rätt upp på taket) på solcellsparken på barnsjukhuset. Jättekul, men jag fick tvångstankar att nån skulle få tvångstankar och hoppa ner från taket. Jag själv skulle då aldrig få för mig nåt dylikt, men vad vet man om andra liksom?!?! Höll mig på tryggt avstånd med ena foten kvar innanför dörren till trapphuset. Fy farao för höjder. Hua!!!
Men nu är det dags att slänga sig i lopplådan. En dag kvar, sen 4 lediga dagar. GÖTT!! Den här veckan har redan sugit musten ur mig!! Höll inte på att vakna imorse ens. Herregud!! Vilket pubertalt beteende!!
Kompenserar det med att precis ha slängt ihop en PowerPoint-presentation om dagens miljöträff. SJUKT mycket seriöspoäng på det...!!! Får se vad mina jobbisar säger om det på morgondagens personalmöte... hahahaha!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar