Sidor

lördag 15 augusti 2020

Afrikas blå lilja!

Förra året, när jag fyllde 40, fick jag en speciell sort av Afrikas blå lilja. (Fick det berättat för mig, som vi alla vet är jag inte så duktig med växter... men man ska väl börja nånstans... Rom byggdes inte på en dag... och så vidare...) Av Olle och hans fina familj. Jag trodde verkligen jag haft ihjäl den, men vattnade och stod i i våras och titta!!! Vad roligt!!! Ska försöka ta bättre hand om den framöver... min kusin har en variant som verkligen växer så det knakar, vanligtvis, för varje år. Kanske jag har ett redigt bestånd om några år... hoppas! Måste införskaffa lite bättre krukor. Bättre anpassade i storlek osv... Hahaha! Ser ju lite tokigt ut när innerkrukan, ful i plast, sticker upp över ytterfodret... lite typiskt fenomen hos mig det där... Hahaha!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar