Sidor

söndag 16 augusti 2020

Den där tvättstugan...

Fredrik ville ha blå kuddar till båten. Marinblå förvisso... men jag ba: vänta här ska vi se!!!
Drog genast fram flertalet oanvända, med etiketten kvar, kuddfodral i blått. Glansiga gick bort, men 3 stycken gick an ändå. Skulle ha dom till mitt broderiprojekt För ett par år sedan som aldrig blivit av.
Sen behövdes ju innerkuddar... såna med fjädrar är ju skönt alltså. Men jag tänkte att jag kollar om jag har nåt alternativ i tvättstugan. Jojjomensan!! Tre stycken oöppnade från Ikea. Sen jag höll på med virkning. Kakor och bakelser och sånt... alltså hur bra?!?!!!!  Tre kuddar i blått, till båten, serverat på ett silverfat. Toppen!! Duger väl tillsvidare iaf. Är väl inte så många veckor kvar av båteri tänker jag. Kanske kan köpa nya till nästa säsong istället... Han har ju de blå/vita filtarna däri också så det passar väl jättebra. Olika blå passar också. Man BEHÖVER ju inte ha allting med marinmototiv så att säga. Bara för det är en båt. Men killar....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar