Sidor

fredag 28 augusti 2020

Duka upp....

... på ny "duk".
På vår altan blir allt solblekt så in i bängen. Därför är jag numer sjukt snål på att köpa dukar dit ut. Med start från den här sommaren tydligen... haha!!
Sen tycker jag väl egentligen att bordet där ute är rätt snyggt utan duk med, lite "patina" bara... men iaf så är det trevligt med duk ibland. Känns ändå lite mer ombonat sådär... kände för duk idag, har ingen.
TADAAAAA!!! Kom på:
Har ju lite nya, fina gardiner (ute i tvättstugan såklart...) som jag köpte på rea förra året, då pappa köpte grannstugan i Hälsingland. Jag fick för mig att jag skulle få måla om, inreda, och pynta loss i den där stugan. Ett redigt projekt, VAD KUL!!! Hade jordens vision, moodboard och allt. Blev nedröstad och sur, och alla fina saker jag samlade ihop ligger kvar därute I tvättstugan. Vill dom leva med fulfuru och fjällstugelook från 70-talet, så varsågod liksom. Jag är ju ändå aldrig där uppe så. I somras var ändå pb på 3 nätter, och det var väl fjärde året jag åkte upp. Så dom kan väl fixa där uppe hur dom vill... det är ju ändå pappas stuga och han lär väl få ha som han vill... Och syrrorna är där VÄLDIGT mycket mer än mig...

Men åter till saken!!!: TJUSIGT!!! Gardiner som dukar på stora bord är inte så tokigt!!
Nu när det är höst kanske dom inte bleknar så mycket heller... kanske dom kommer upp till stugan i framtiden ändå. Vem vet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar