Sidor

torsdag 3 juni 2021

En palett...

... eller snarare 2.
Min första stickling av paljettblåsor fick jag ju av min kära faster. Kan det vara 1 år sedan. Jag tog inte hand om den så bra. Vissnade och dog stup i minut. Men så tog jag mig väl i kragen och planterade om osv och titta!! Vad fin den blivit!! Undrar om jag ska försöka stamma upp den. Har ju börjat följa nån palett-kvinna på insta så då får man ju en massa input vad man kan göra. Jag om mina projekt som slutar med noll och ingenting... jaja...
Min andra stickling köpte jag på Tuna. Förra helgen. Den var ju så gullig med så små blad!! )syns kanske inte på bilden men bladen är mindre än en enkrona, den nya sorten alltså) Efter ett par dagar o solen i fönstret planterade jag om, knipsade först av toppen så det blev två plantor, och nu har den verkligen börjat växa rejält. Wow alltså! Sommar och sol, det är verkligen helt fab!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar