Sidor

lördag 18 september 2021

Kanon eller kalkon…

Vi får se… min kära golvlampa som levererades med en lös bladhållare har ju stått och väntat på att lagas i över ett år. Fredrik fixade förra året med nåt "kanonbra" grejs. Det lossnade efter en vecka med en JÄKLA skräll… jag köpte gorilla-lim i somras. Och har väl fått tummen ur och limmat fast det där sabla bladet… det var flera veckor sedan och lampan har stått med jättefina buntband runt sig för att fixera det hela. Har inte sett klokt ut… idag vågade jag mig på att lossa banden och jag tror det håller… håller tummarna! Tryckte dit lite mer lim. Fortsättning följer…. Sen ser det ju inte så trevligt ut med det där limmet… men det kanske man kan måla över sen på nåt sätt… min tjusiga lampa!! Jag skulle ju byta ut den fula golvlampan mot den här fina, men så lyser den så sjukt starkt och mycket (ja, vi borde sätta dimmer på) så nu har jag ju den gamla fula kvar också… den är ju väldigt praktisk när man sitter och stickar eller virkar…. mycket lampor här i huset… hahaha!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar